Kako naj naši otroci preživijo počitnice?
Jutri bodo naši otroci za cela dva meseca odvrgli šolsko
torbo. Ha, verjamem, da so mnogi otroci takšni, da torbo za ta dva meseca
dobesedno vržejo v kot in ji do 1. septembra ne namenjajo prav nobene
pozornosti. In tako je tudi prav! Sama sem mamica treh šoloobveznih otrok in
lahko mi verjamete, da se v teh dneh veselim šolskih počitnic prav tako, kot se
jih oni. Vsi skupaj smo hvaležni, da se ta čas, to šolsko leto zaključuje in da
si bomo vsi skupaj spočili svoje možgančke.
Ko mi ljudje, kot terapevtki zastavijo vprašanje, ali je
prav, da otroci med počitnicami ne ponovijo snovi, ki so jo preteklo leto
osvojili, jim vedno znova odgovarjam, da si otroci zaslužijo počitnice in da je
ta čas izrednega pomena, da naberejo novih moči. Tudi odrasli v času, ko smo na
dopustu ne maramo razmišljati o službi, o delu, ki nas čaka, o tem ali bodo
sodelavci svoje delo opravili tako, kot od njih pričakujemo… Ko smo na dopustu,
smo na dopustu zato, ker potrebujemo počitek, ker si moramo napolniti baterije
za čas, ko se vrnemo nazaj v službo. To je čas, ki ga preživimo z družino; čas,
ko se posvetimo drug drugemu in odnosom v družini; čas, ko postorimo stvari, ki
jih nismo uspeli narediti v času, ko smo v službi. Morda se lotimo obveznih del
v našem stanovanju ali pa v tem času kam odpotujemo, ali pa »pospravljamo« naše
odnose, ki so trpeli zaradi naših obveznosti v službi.
Tudi otroci so tekom šolskega leta bili izpostavljeni
številnim stresnim situacijam, ki jih morda starši nismo niti opazili. Morda se
niso razumeli s sošolci, morda so bili izpostavljeni različnim vrstam nasilja,
morda so morali vlagati velike napore, da so dosegli v šoli dobre rezultate,
morda niso našli nikogar, ki bi jim v težkih trenutkih ponudil ramo.
Vsakodnevne obveznosti v šoli, treningi, glasbena šola in druge dejavnosti
otroke izčrpajo, četudi so jim lahko v veliko veselje. Včasih starše skrbi, ker
imajo otroci med počitnicami več prostega časa in jim zato ponujajo
najrazličnejše možnosti za preživljanje prostega časa (razne organizirane dejavnosti).
Kakšna takšna dejavnost seveda ne škodi. Če pa otrokom ponudimo preveč dejavnosti
potem otrok nima možnosti, da bi si sploh odpočil in začutil samega sebe. V
stalnem tekanju sem in tja izgubi sebe in predvsem stik s seboj. Zato mora
nujno imeti dovolj časa, ki ga lahko preživi brez dejavnosti.
Tisto najpomembnejše v času počitnic pa je, da se v tem
času znamo ustaviti drug pri drugem, da se zmoremo posvetiti drug drugemu.
Otroci, ki so preživeli naporno šolsko leto, ki so bili deležni najrazličnejših
stisk v odnosih z vrstniki, učitelji potrebujejo ob sebi starše, ki bodo
njihovo stisko v polnosti sprejeli in jo razumeli, saj jim bodo samo na ta
način pomagali, da se pripravijo na naslednje šolsko leto. Nepredelana čutenja
preteklega leta lahko zaznamujejo tudi prihodnje šolsko leto, zato je prav, da
smo starši pripravljeni se o tem pogovarjati, da smo pripravljeni skupaj z
otrokom iskati nove in nove rešitve in vedno znova o težkih trenutkih in
stresnih situacijah govoriti. To je tudi čas, ko se moramo tudi starši
vprašati, kdaj smo otrokom v preteklem šolskem letu nudili pravo oporo, pomoč
in razumevanje, kdaj pa otroka morda nismo soočili z njegovim slabim vedenjem,
ravnanjem in smo namesto tega krivdo za otrokov neuspeh prevalili na učitelja,
sošolce… Prav tako je to čas, ko pregledamo, kaj v tem šolskem letu so otroci
uspešno naredili, kje pa bi morda lahko bili boljši, če bi dobili pravo mero
spodbude.
Naj bodo te šolske počitnice polne sproščenih, toplih
medsebojnih odnosov. Samo, če se potrudimo za medsebojno razumevanje in če so
naša dejanja spoštljiva se bomo teh počitnic z veseljem spominjali.
Ni komentarjev:
Objavite komentar