ponedeljek, 31. julij 2017

Kako naj otrokom poveva, da se bova ločila?

Kako naj otrokom poveva, da se bova ločila?
 


Nič jim ne bo omililo bolečine. Pomagajte jim razumeti.

Kako sporočiti novico o ločitvi otrokom je eno najpogostejših vprašanj, ki mi ga zastavijo moji klienti. Odgovarjam ne le kot profesionalna zakonska svetovalka; govorim iz svojih lastnih izkušenj, o tem, skozi kaj sem šla in o trpljenju, ki sem ga povzročila svojim otrokom, ko sem sprejela to odločitev. Naredila sem napako, da sem se odločila za ločitev kot rešitev za moje težave v zakonu, zato vem, o čem govorim.

K sreči je bil Bog sočuten z menoj in mi je dal možnost, da si premislim, rešim svoj zakon in svojo družino, tako da danes - z absolutno gotovostjo - vem, da obstajajo druge rešitve in da ločitev družine odpira vrata mnogo večjim problemom. (To seveda ne pomeni, da ločitev morda ni preudarna v situacijah, ki vključujejo čustveno zlorabo in/ali fizično nasilje).

Domnevam, da me klienti sprašujejo, kako naj novico o ločitvi sporočijo otrokom, zato, ker si želijo, da bi jih »velika novica« prizadela čim manj.  Vprašanje je: kateri bi bil najprimernejši in najmanj boleč način, da bi rekli svojim otrokom: »Otroci uničila vam bova vaše čustveno življenje. Vaše samospoštovanje bo na dnu. Varnost, ki ste jo čutili pred kratkim, se bo spremenila v strah. Raztrgala bova vaše srce. Prišli bodo dnevi, ko si boste resnično želeli umreti. Vendar ne skrbite preveč, ker vas imava še vedno rada in bova vedno tu za vas…«

Se vam to sliši preveč pretirano? Ni načina, da bi to olepšali; to je tiho sporočilo groznega dela novic. Kako jim lahko rečeva, da jih imava rada, nato pa ravnava nasprotno, uničiva in se prenehava boriti za najbolj dragoceno stvar, ki zanje obstaja, to je ljubezen med staršema in ostalo razširjeno družino?

Kako je mogoče, da otrokom rečeva, da sva imela drug drugega rada do včeraj, in da sva imela »popoln in idealen zakon«, toda z današnjim dnem to ne obstaja več – preprosto se je končalo, ker sva utrujena od boja in sva pustila, da najina ljubezen umre.

Vem, da lahko nekaterim ljudem zvenim malodramično, toda žalosti in trpljenja, ki jih otrokom povzročimo z razvezo, ni mogoče opisati z besedami.

Brez dvoma; ko je par v krizi, je v krizi celotna družina. Otroci so zelo dovzetni za to čustveno vzdušje, četudi jim skušamo dajati nasprotni vtis. Kljub temu se morata vidva soočiti s problemom in končati krizo – ne zakon.

So pari, ki veliko plačajo terapevtom, psihologom, svetovalcem  in gredo celo k duhovnikom po pomoč, da bi jim pomagal o tej temi spregovoriti z otroki, da bi jih pripravili na podelitev te velike novice: »Tvoji starša se bosta razvezala…« - besede, ki jih otrok ne želi slišati.

… Ni mogoče, da bi, ne glede na to, kako sladke, privlačne, harmonične in čudežne so naše besede, ublažila plaz žalosti in trpljenja, ki ga polagava v srca teh otrok.

Poleg tega, zakaj ne poskušamo rešiti nečesa, kar nasprotuje otrokovim pravicam, kot je pravica do družine in staršev, ki se imajo radi. Zame je  načrtovanje, kako podati to novico, pomanjkanje poguma na strani staršev, ki ne želita prevzeti odgovornosti za svoje otroke. Zavračata svoj del odgovornosti za prekinitev zakonske zveze in družine.

In če je odločitev o razvezi že dokončna, kaj mislite bi jim bilo dobro povedati? Morda nekaj takšnega kot » Nehal/a sem se boriti za tvojo mamo/očeta, ker čutim, da ne morem nič več narediti. Pred Bogom sem dal obljubo, ki je ne morem več držati.« Ne vem, res ne vem…

Kar vem in kar vas prosim je, da nikoli ne povesta otrokom intimnih podatkov o vajinem odnosu ter da nikoli ne ponižujeta svojega partnerja pred otroki.  Seveda, morate se pogovarjati z njimi, kolikor je le mogoče pošteno, glede na njihovo starost in čustveno zrelost vsakega od njih, hkrati pa obdržite zase vse informacije, ki bi lahko poškodovale njihovo spoštovanje, ugled in občudovanje obeh staršev.

Ko se odločita, da se bosta z njimi pogovorila o razvezi, se prepričajta, da jasno razumejo, da vaju strašansko boli, ker jim ne bosta mogla nuditi stabilnega doma, kot si ga zaslužijo in jih prosita za odpuščanje. Povejta jim, da ločitev ni njihova krivda. Povejta jim, da bosta mama in oče vedno njihova starša. Povejta jim, da bo to sprememba, ki bo prinesla žalost, ampak, da se kot starša trudita narediti vse, da bo vse na svojem mestu z največjim mirom in prijaznostjo. In kar je najpomembneje, povejta jim, da je vaša ljubezen do njih večna in brezpogojna.

Ko otroci trpijo, ker se soočajo z ločitvijo staršev, lahko izgubijo vpogled v idejo ljubezni, sočutja in Boga. Zato se nikoli ne utrudite in jim ponavljajte, kako jih imate radi, pokažite jim, da jih boste zaščitili. Bolj ko ste v miru kot mati ali oče, lažje bo doseči stabilnost, s katero imajo pravico živeti.

Vedno se spominjajte, da ločitev ni zadnja beseda – posebej še, če gre za zakramentalno poroko, ker boste pri tej človeški meji, ki vas pripelje do stavka »Nič več ne morem narediti«, našli – če ga iščete in dovolite, da deluje – Boga, ki nima meja.

Luz Ivonne Ream

Vir: Aleteia



Prevedla mag. Zakonske in družinske terapije, Nataša Leskovec, Zavod Agape.





5 komentarjev:

  1. Že nekaj časa spremljam ta blog in danes sem se počutila, kot da moram deliti svojo zgodbo, ker sem bila tudi žrtev. Potem ko sem bil sedem let z njim, se je razšel z mano, naredil sem vse, da sem ga vrnil, vendar je bilo vse zaman, toliko sem si ga želel zaradi ljubezni, ki jo imam do njega, prosil sem ga z vsem, Obljubil sem, a je zavrnil. Mati sem razložil težavo in predlagala mi je, da se raje obrnem na urok, imenovan Drigbinovia, ki mi bo pomagal oddati urok, da ga vrnem nazaj, a v urok nikoli nisem verjel, nisem imel druge izbire, kot da poskusim z vsebino urok, in on je rekel da me ne skrbi več, da bo vse v redu, da se bo moj bivši vrnil, drugi dan je presenetljivo vrgel urok v moje ime, bilo je okoli 16. ure. Bivši me je poklical, bil sem tako presenečen, odgovoril sem na klic in rekel je le, da mu je žal za vse, kar se je zgodilo, da me hoče nazaj, da me ima tako rad. Bil sem tako vesel, da mi to uspeva, zato sva spet začela srečno živeti skupaj. Od takrat sem obljubil, da imajo vsi, za katere vem, da imajo težave v zvezi, bom takšni osebi pomagal tako, da se bom skliceval na edinega resničnega in močnega čarovnika, ki mi je pomagal pri lastni težavi in ​​je drugačen od vseh tistih lažnih. Vsakdo potrebuje pomoč tukaj, njegov e-naslov: doctorigbinovia93@gmail.com lahko pokličete whatsapp preko njegove mobilne številke +2348144480786 in dosežete najboljši rezultat za vse ali vašo težavo .....

    OdgovoriIzbriši
  2. Moje ime je Lilian N. To je zelo vesel dan v mojem življenju zaradi pomoči, ki mi jo je pomagal dr. Bila sem poročena 6 let in bilo je tako grozno, ker me je mož res varal in iskal ločitev, ko pa sem na internetu naletel na e-pošto Dr.saguru, kako je pomagal toliko ljudem, da so dobili nazaj svojega bivšega in pomagajo popraviti odnos. in naj bodo ljudje srečni v svojih odnosih. Pojasnila sem mu svojo situacijo in nato poiskala njegovo pomoč, toda na moje presenečenje mi je rekel, da mi bo pomagal pri mojem primeru in zdaj praznujem, ker se je moj mož popolnoma spremenil za vedno. Vedno hoče biti ob meni in ne more storiti ničesar g brez mojega darila. Res uživam v zakonu, kako čudovito praznovanje. Še naprej bom pričeval po internetu, ker je Dr.saguru resnično pravi urok. ALI POTREBUJETE POMOČ, PO KAJ POZNITE ZDRAVNIKA SAGURU ZDAJ PO EMAILU: drsagurusolutions@gmail.com ali WhatsApp +12098373537 On je edini odgovor na vašo težavo in v vašem odnosu se počutite srečni. in njegova tudi popolna v
    1 LJUBEZEN ČOVEK
    2 ZMAGAJTE NAZAJ
    3 SADJE MAJKE
    4 PROMOCIJA ČASOPISA
    5 ZAŠČITA ČAROVOVA
    6 POSLOVNI ČASOPIS
    7 DOBRA ČLANKA
    8 LOTERIJSKI PRAVOPIS in SODNI PRIMER

    OdgovoriIzbriši
  3. Moje ime je Tiffany Lacey in zelo sem vesela, da sem na tem spletnem dnevniku objavila, kako mi je odličen čarovnik pomagal vrniti ljubezen mojega življenja. Vem, da je tam zunaj veliko žensk, kot sem jaz, ki so naredile toliko, da so dobile nazaj svojega moža, tukaj sem, da vam povem, da ne iščete več, saj je odgovor tukaj. Iskreno verjamem, da bi bil svet boljši, če bi obstajalo do pet urokov, kot je DR IBINOBA. Videl sem ljudi, ki so se pritoževali, kako so jim lažni uroki obljubili, da jim bodo pomagali, a niso mogli, toda z DR IBINOBO vam povem, da vaš problem je že rešen. Z možem sva bila ločena 3 LETA in nisem mogla prenesti živeti brez njega. Poskušala sem vse, da bi ga dobila nazaj, a nič ni delovalo, dokler nisem videla številnih pričevanj o tem, da je čarovnik poklical DR IBINOBA in kako odlično je njegovo delo . Takoj sem stopila v stik z njim in sledila korakom, ki so mi bili povedani, in v naslednjih 72 urah me je moj bivši ljubimec poklical in bil željan mojega odpuščanja, da si ne želi nič drugega kot to, da bi me imel za vedno v objemu. Čutila sem toliko veselja in sreče, da sem našla DR IBINOBO, upam, da boste vsi tukaj našli to moje pričevanje in dobili svojega moža nazaj v samo 72 urah. DR IBINOBA WhatsApp +2348085240869,E-pošta: dromionoba12@gmail.com...Vi ste naslednji, ki bo svoje pričevanje delil z vsemi

    OdgovoriIzbriši
  4. Včasih se v naših zakonih zgodi sranje, vendar ne bo vedno trajalo, ko se borimo, da bi jih popravili, imela sem težave s poroko Julij 2021 bila je grozna izkušnja, da sem skoraj izgubila zakon, mož je mislil, da ga varam, ker sem vedno prejemal klice iz službe, poskušal sem mu pojasniti, da so samo moji sodelavci, nikoli mi ni verjel, vložil je zahtevo za ločitev in dokumenti so bili zunaj, zame je bilo kot sanje, vendar je bilo vse resničnost, moral sem ga ustaviti, ker ljubim ga, bil je lep zakon in sploh si nisem mogel predstavljati, da bi zapustil zakon, moral sem poiskati pomoč pri dr. WALE-u. Razložil sem mu svojo situacijo in seveda mi je pomagal, pripravil mi je ljubezenski urok in mi je zagotovil varnost, moj mož je prekinil ločitev in me spet ljubil, zato sem tukaj, da ljudem povem o DR WALU in kako mi je pomagal. Če se soočate s težavami v zakonu in razmerju, ga kontaktirajte na WhatsApp/Viber: +2347054019402 ALI na e-pošto: drwalespellhome@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  5. Tukaj sem, da delim to svojo kratko zgodbo. Gre za podjetje in nepremičnine, ki jih je moj oče zapustil, preden je umrl. Ker nisem vedel veliko o njegovem poslu, so me nekateri njegovi partnerji nameravali izgnati iz posesti. Bil sem zmeden glede vsega. stvari so začele iti narobe. Ne vem komu naj jokam. Zadeva je bila predložena sodišču, vendar se zdi, da je šlo v korist mojega izdajalca. izdajalec mi je rekel, da nikoli ne bom imel kaj imenovati svojega, da me bo celo zaprl. Vse to me je spravilo v depresijo. Izgubljal sem na vseh področjih. ampak tukaj se vse obrne. Nekega dne sem bral na internetu in tako sem naletel na stran DR WALE. Na njegovi strani sem videl veliko dobrih novic in pričevanj o njem, kako je pomagal mnogim ljudem zmagati na sodišču in naredil veliko drugih dobrih stvari za ljudi. Zato sem se obrnil nanj in mu od tam razložil vse podrobnosti o svoji situaciji. DR WALE mi je rekel, da se ga nimam česa bati, povedal mi je, kaj moram narediti in kaj moram plačati, za kar sem vse plačal in sledil navodilom. Ko tole zdaj pišem, so mi vse nepremičnine in podjetje vrnili s strani sodišča. Ne vem, kako je dr. WALE naredil svoj čudež in čarovnijo. Zdaj imam popolnoma vse pod nadzorom. Vse po zaslugi DR WALE. Res te cenim. DR WALE lahko dosežete na njegovem WhatsApp/Viber/Telegramu: +2347054019402 ali e-pošti: drwalespellhome@gmail.com

    OdgovoriIzbriši

So težave v zakonu premostljive